کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ کولبر بر اثر واژگون شدن خودرو در مناطق مرزی بانه

روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰: بر اثر واژگون شدن خودرو حامل کولبران، در مناطق مرزی بانه ۱۰ کولبر کشته و زخمی شدند. این افراد در حال بازگشت، در مسیر کریم‌ آباد بانه دچاره حادثه شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ١٣ مرداد ماه؛ گروهی از کولبران در حین بازگشت در مسیر کریم آباد بانه بر اثر واژگون شدن خودرو کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع مطلع؛ هویت کولبران کشته و زخمی در این تصادف « جمال شریفی، مهدی مەولودپور» کشته و کولبران زخمی « سردار رستم‌زاده، یاسر صالحی، عبدالخالق شریفی، حسام‌الدین موسی ‌توکلی، سیامک آرام، محسن اسماعیلی، سینا عبداللهی و مظفر پناهی» اعلام شده است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: وضعیت محسن اسماعیلی و مظفر پناهی، بر اثر شدت جراحات وارده بسیار وخیم گزارش شده است. از این جهت این افراد به بیمارستان بعثت در سنندج منتقل شده‌اند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید