اعدام سجاد سنجری کودک مجرم در زندان دیزل آباد کرمانشاه

روز دوشنبه ۱۱ مردادماه سال جاری، سجاد سنجری کودک_مجرم، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد. او در ۱۵ سالگی از بابت اتهام قتل عمد محاکمه شده بود و در نهایت حکم وی اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه سجاد سنجری؛ محبوس در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد. وی در سن ۱۵ سالگی در یک نزاع  نوجوانی هم‌سن و سال خودش را به قتل رسانده بود.

عفو بین الملل، در اینباره نوشت« سحرگاه روز دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، سجاد سنجری کودک مجرم در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام وی در بی‌اطلاعی و بدون ملاقات با خانواده اجرا شده است.

سجاد سنجری در سال ۹۰، زمانی که تنها ۱۵ سال داشت در یک درگیری، نوجوانی هم‌سن و سال خودش را به قتل می‌رساند. نزاعی بین دو کودک که منجر به کشته‌شدن یکی از طرفین می‌شود و سجاد قاتل می‌شود. پرونده سجاد را جمعیت امام علی پیگیری کرد و خانواده مقتول هم بعد از مدتی می‌پذیرند که دیه را بگیرند و رضایت دهند. رقم دیه هم با کمک‌های مردمی جمع شد اما خانواده مقتول منصرف شده و می‌گویند سجاد باید اعدام شود.

این در حالی است که سجاد زمانی اقدام به قتل کرده که زیر ۱۸ سال بوده و طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر، اعدام او غیرقانونی است. علاوه بر این سجاد از لحاظ روانی وضعیت مناسبی نداشت. لازم به ذکر است سناریویی مبنی بر اینکه سجاد در مقابل تلاش طرف مقابل برای تجاوز به او، اقدام به قتل کرده است هم وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید