آزادی امین ماسوری نویسنده، پژوهشگر و ایده‌پرداز از زندان خرم آباد

امین ماسوری، روز یکشنبه ۱۰ مردادماه سال جاری از زندان خرم آباد آزادشد. وی خالق آثار هنری با محوریت اعتراضات آبادماه ۹٨ است، او پیشتر به ۹ ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰: امین ماسوری، نویسنده، پژوهشگر و ایده ‌پرداز هنر ساکن خرم‌ آباد، از زندان این شهرستان آزاد شد. وی از جهت خلق آثاری در باب اعتراضات آبان ماه ۹٨ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب خرم آباد به یک سال حبس و پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

آقای ماسوری، با اعتراض به احکام صادره، پرونده به دادگاه تجدید نظر استان لرستان منتقل و پس از برسی مجدد، حکم وی به ۹ ماه زندان و پرداخت ۶ میلیون جزای نقدی تقلیل یافت.

اتهامات وارده از سوی دادگاه انقلاب در خصوص صدور این حکم به مواردی همچون «ارایه اطلاعات زندانیان امنیتی که در دستگیری پیشین، در سال ۹۷، با آن‌ها هم‌بند بوده به گروهک‌های منافق»، «انتساب مطالب موهن به ریاست دستگاه قضا که موجب بدبینی مردم می‌شود»، «تهیه نقاشی‌های تحریک‌آمیز در ارتباط با اعتراضات سال ۹۸ که متهم از آن‌ها به عنوان آبان خونین نام برده است» و «ادعای این که خون‌های پاک که در سال ۹۸ بر سنگ فرش خیابان‌های ایران ریخته شد و آن خون‌های ریخته شده سبب رویش جوانه‌های آزادی در ایران خواهد شد» استناد کرده است.

امین ماسوری در تاریخ ۱۲ آذرماه سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات خرم آباد همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود در خرم آباد بازداشت شد.

وی پس از گذشت ۱۰ روز با اتمام مراحل بازجویی از یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات خرم‌آباد، به زندان این شهر منتقل شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای ماسوری در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۹۹ برگزار شد. وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان خرم آباد آزاد شد.
آقای ماسوری پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. وی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ توسط مامورین اداره اطلاعات خرم آباد بازداشت شد.این پرونده توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب خرم آباد از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری»، به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

امین ماسوری نهایتا در تاریخ ۱ آبان‌ماه ۹۸، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان خرم آباد شده و فروردین ماه ۹۹ به دنبال شیوع ویروس کرونا و صدور بخشنامه عفو آزاده شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید