یک شهروند عرب در پی اعتراض به کشته شدن برادرش بازداشت شد

روز یکشنبه۹ مردادماه سال جاری، یک شهروند عرب به نام یحیی خنفرى ۳۲ ساله، به دلیل پیگیری به کشته شدن برادرش از سوی نیروهای امنیتی اهواز بازداشت، و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۹ مردادماه سال جاری، یک شهروند عرب با هویت یحیی خنفرى، ۳۲ ساله فرزند حبیب، از منطقه «غیزانیه» شهر اهواز به دلیل پیگیری درباره قتل برادرش بازداشت شد.

به گفته منابع مطلع: برادر یحیى، «عبدالله خنفرى» در شهر جراحى چمران، بندر معشورماهشهر در ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰ در اعتراضات به بى آبى کشته شده است.

این منبع اضافه نمود: بعد از پیگیرى بستگان معلوم شد که عبدالله خنفرى، هنگام اعتراضات در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ در حین رفتن به شهر جراحى چمران، براى دیدن عمه اش در شهر جراحى در اعتراضات از ناحیه شکم و کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

بستگان خنفرى مى گویند:«بجز کارت ملى و کارت بانک کلیه وسائل دیگر از جمله موبایل عبدالله مصادره شده است. وسائل شخصى عبدالله به همراه پیکرش در دوم مردادماه ۱۴۰۰ به خانواده تحویل داده اند.»

خانواده خنفری در پایان اضافه کرده‌اند: یحیى خنفرى هنگام دیدن جسد برادرش و دیدن محل اصابت گلوله به بدن برادرش اعتراض کرده و پیگیر موضوع کشته شدن برادرش بود که بعد از چند روز دریکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰، توسط اداره اطلاعات تحت عنوان پیگیرى موضوع برادرش با یک ماشین شخصى از منزلشان در «غیزانیه» به مکان نامعلومى منتقل و تا کنون خانواده هیچ اطلاعى از او ندارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید