اعزام به مرخصی توفیق عبداللهی؛ تداوم اعتصاب غذای ایرج صوفی محمد در زندان ارومیه

روز یکشنبه ۱۷ مردادماه؛ توفیق عبداللهی، شهروند اهل سنت از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد. ایرج صوفی محمد، زندانی اهل سنت در زندان ارومیه، کماکان در اعتصاب غذا، در یکی از سلول‌های انفرادی زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰: توفیق عبداللهی، شهروند اهل سنت از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد. آقای عبداللهی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای عبداللهی در تاریخ ۱۹ مردادماه ۹۵، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب، به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در گروه دولت اسلامی «داعش» به احکام زندان محکوم شده بود.

همچنین؛ ایرج صوفی محمد، زندانی اهل سنت در زندان ارومیه، علیرغم تداوم اعتصاب غذا در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان نگهداری می‌شود.

آقای صوفی محمد، روز شنبه ۹ مردادماه با درخواست انتقال به زندان مهاباد اعتصاب غذا کرده و پس از اعلام اعتصاب به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده است.

وی؛ پیشتر از جهت اتهاماتی همچون « عضویت در گروه های سلفی» به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، با اعمال قانون تسلیم به رای، حبس وی به ۱۰ سال تقلیل یافته بود.

ایراج صوفی محمد، فرزند ابراهیم و شهروند اهل مهاباد در کارنامه خود سابقه بازداشت و زندان را داشته است و ۱٨ ماه را از بابت اتهام «عضویت در گروه انصار الاسلام» تحمل حبس نموده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید