محکومیت سه ماهه نماینده‌ی اسبق مردم خوزستان محمد کیانوش راد

محمد کیانوش راد، نماینده پیشین مردم خوزستان در مجلس، که پیشتر در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شده بود، در مرحله تجدید نظر به سه ماه و یک روز حبس تعلیقی تقلیل یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان وسیاسی و مدنی؛ به نقل از انصاف نیوز، محمد کیانوش‌راد، نماینده‌ی سابق مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران به سه ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، آقای کیانوش‌راد در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شده بود و در تجدید نظر لایحه‌ی تجدیدنظرخواهی او رد شد اما دادگاه بنا بر آنچه در حکم آمده «در راستای تبصره ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که در راستای اصلاح ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی آمده، مجازات حبس متهم را به حداقل قانونی ۹۱ روز حبس اصلاح» کرده است».

اتهام مطروحه علیه وی “نشر اکاذیب” عنوان شده که دادگاه در خصوص این اتهام به امضای بیانیه‌ی موسوم به “۷۷ نفر” و همچنین یاد داشت‌های او استناد کرده است. در حکم قضایی به انتقاد کیانوش از علم الهدی، دفاع از نرگس محمدی، دفاع از کارگران هفت تپه و محیط زیستی‌ها و انتقاد از سیر مهاجرت اشاره شده است.در حکم دادگاه بدوی نوشته شده که؛ اتهامات مستند به «بررسی فنی پیامک‌ها و مکالمات» کیانوش‌راد بوده است.

پیش از این پرونده، کیانوش راد حدود یک ماه بازداشت شده بود ولی پس از تشکیل پرونده او از سه اتهام توسط شعبه‌ی یک بازپرسی دادسرای شهید مقدس منع تعقیب شد.

محمد کیانوش راد در تاریخ ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸، در ارتباط با امضای “بیانیه ۷۷ نفر” بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. این فعال سیاسی نهایتا مورخ ۲۴ دیماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

محمد کیانوش‌راد، رییس جبهه مشارکت شاخه استان خوزستان و از اعضای شورای مرکزی این حزب اصلاح‌طلب است. وی پیشتر نیز نمایندگی مردم اهواز در مجلس ششم را بر عهده داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید