گزارشی ازمتالیزه کردن مناطق مرزی تویله و بیاره، شوشمه، نوسود، شمشیر و باشماق در استان های کرمانشاه و کردستان

بیش از یک هفته است که نیروهای اقلیم کردستان عراق وارد شهر مرزی باشماق و هتل کرمانشاه شده اند، تمام مناطق مرزی از مرزهای تویله بیاره، شوشمه، نوسود و شمشیر را متالیزه کرده اند. کولبران از ترس ضرب و شتم ماموران مستقر در این مناطق کوله هایشان را رها می کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شامگاه چهارشنبه ۲۰ مردادماه؛ نیروهای هنگ مرزی با هماهنگی و همکاری با نیروهای اقلیم کردستان مرزهای تویله بیاره، شوشمه، نوسود و شمشیر را متالیزه کرده اند.

چهارشنبه شب، در مناطق مرزی «تویله و بیاره»، به گروهی از کولبران آتش گشودند که یک کولبر از ترس بازداشت کوله را رها کرده و با سقوط از ارتفاع از ناحیه سر به شدت زخمی شده است.

هویت این کولبر که چهارشنبه شب با سقوط از ارتفاعات «تویله و بیار» از ناحیه سر زخمی شده است. جبار اهل روستای «شایر» از توابع مریوان احراز شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: چهارشنبه شب در کمین نیروهای حکومتی که بر سر راه کولبران در مناطق مرزی دزاور به نودشته گذاشته بودند دستکم ۶۰ کولبر همراه با کوله بازداشت شده اند.

این منبع در ادامه گفت: نیروهای هنگ مرزی ایران همراه وهماهنگ با نیروهای عراقی کولبران را از سوی ایران و عراق، تحت فشار قرار داده اند به طوری که هیچ کاسبکاری اجازه دپو کردن بار در مناطق مرزی را ندارد.

این منبع در پایان گفت: نیروهای مستقر در مناطق صفر مرزی با زبانهای عربی سخن می گویند، گویا اصلا ایرانی نیستند و هر کولبری را دستگیر بکنند مورد ضرب و شتم قرار می دهند.کولبران از ترس جان خود کوله ها را راها می کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید