خطراجرای حکم اعدام زندانی سیاسی حیدر قربانی در زندان کامیاران

شراره صادقی روز چهارشنبه ۲۰ مرداماه سال جاری؛ از خطر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام همسرش حیدرقربانی خبرداد، وکیل مدافع این زندانی سیاسی خبرداد تقاضای اعاده دادرسی برای پرونده موکلش از سوی دیوان عالی کشور رد شده و او هر لحظه در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یک زندانی سیاسی به نام حیدر قربانی، زندانی محبوس در زندان کامیاران که از پنج سال پیش در زندان تحمل حبس می کند درخطر قریب‌الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارد.

شراره صادقی، همسر حیدر قربانی در پیامی تصویری از تمام آزادی‌خواهان و مجامع حقوق بشری در خواست کرده است تا این حکم ناعادلانه انجام نشود.

صالح نیکبخت، وکیل حیدر قربانی زندانی سیاسی کرد، به کمپین گفته است: که تقاضای اعاده دادرسی برای پرونده موکلش از سوی دیوان عالی کشور رد شده و او هر لحظه در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.

یک منبع مطلع گفته است: اخیرا دادگستری سنندج درخواست دیوان عالی نظام مبنی بر بازبینی پرونده حیدر قربانی را رد کرده و حکم صادره را جهت اجرا به بخش اجرای احکام شهرستان کامیاران ارسال کرده است.

آقای حیدر قربانی در مهرماه سال ۱۳۹۵ به همراه دو نفر دیگر بازداشت و به اتهام «بغی» محکوم به مرگ شده است.

حیدر قربانی، ۱۰ خرداد ۱۳۵۲ در روستای «بزوش» از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان متولد شد. پدرش، علی قربانی در سال ۱۳۵۹ توسط عوامل جمهوری اسلامی کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید