اعتصاب غذای آتنا دائمی در زندان لاکان رشت

روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه سال جاری، آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان لاکان رشت به دلیل قطعی مکرر تلفن و آنچه ناکارآمدی مسئولین زندان نامید اعتصاب غذا کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه سال جاری، آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان لاکان رشت، دست به اعتصاب غذا زد. وی به دلیل ناکارآمدی مسئولین زندان و قطعی مکرر تلفن دست به اعتصاب غذا زده است.

وی می‌گوید: رییس زندان از ۴ هفته پیش در زندان حضور نداشته از این رو آزادی بسیاری از زندانیان کندتر شده و همین امر باعث مشکلات بسیاری در زندان شده است.

آتنا دائمی، از پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه در اعتراض به قطعی مکرر تلفن و مدیریت ناکارآمد زندان اعتصاب غذا کرده است. گفته می‌شود که رئیس این زندان از حدود ۴ هفته پیش در زندان حاضر نشده و همین امر روند آزادی بسیاری از زندانیان را کندتر کرده و موجب افزایش مشکلات شده است.

یک منبع مطلع اضافه کرد: در پی قطعی مکرر تلفن زندان و نگرانی خانواده، پدر و مادر خانم دائمی ناچار برای ملاقات عازم زندان محل تبعید دخترشان شده و به کرونا مبتلا شدند.

آتنا دائمی، از آذرماه ۹۵ دوره محکومیت خود را دراوین آغاز کرد و سال ۹۷، همراه گلرخ ابراهیمی آریایی، با گشایش پرونده ای دیگر مواجه و در نهایت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه برای هردوی آنها مجازاتهای تکمیلی اتخاذ کرد، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم کرد. این حکم مدتی بعد در مرحله تجدید نظر بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا است.

خانم دائمی تیرماه ۹۹، از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او اعمال شده بود توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

آتنا دائمی نهایتا ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹، با پابند و دستبند از زندان اوین خارج و ساعت ۸ شب از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید