علی باقری فعال مدنی، از زندان اراک آزاد شد

علی باقری فعال مدنی، با اتمام دوران محکومیت خود به صورت مشروط از زندان اراک آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ علی باقری فعال مدنی، روز شنبه ۲۳ مردادماه سال۱۴۰۰؛  از زندان اراک به صورت مشروط آزاد شد.

آزادی این زندانی در حالی صورت گرفته که وی با گواهی عدم تحمل حبس، دوران محکومیت ۴ سال و شش ماهه خود را در زندان اراک سپری کرده است.

علی باقری در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد. آقای باقری در بخش نخست پرونده به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۷ بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شد و در تاریخ ۵ فروردین‌ماه ۹۸ به صورت زودهنگام از این زندان آزاد شد.

وی در بخش دوم پرونده خود در مرحله بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا»، «رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی» به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای باقری؛ در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ توسط شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی بابت اتهام «توهین به رهبری به ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی» به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۴ سال و شش ماه در ارتباط با وی قابل اجرا است.

علی باقری در تاریخ ۳ شهریورماه ۹۸، توسط ۴ تن از مامورین نیروهای امنیتی در خیابان بازداشت و روانه زندان اراک شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید