گزارشی از وضعیت زندان تهران بزرگ به قلم حسین قشقایی

حسین قشقایی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان «تهران بزرگ» از وضعیت هولناک این زندان پرده برداشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حسین قشقایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که چندی پیش به مرخصی اعزام شده بود، وضعیت این زندان را هولناک خواند.

وی در اینباره نوشت: اعمال فشار بر زندانیان، تعرض و مزاحمت جنسی و وضعیت بهداشتی نامطلوب زندان تهران بزرگ بخشی از هولناک بودن این زندان است.

آقای قشقایی در یکی از توئیت‌های خود با اشاره به اسم فردی به نام “پیمان صمدی” نوشته است که این زندانی مدعی اشتغال پدر خود در نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام است و با روابطی که با مقامات اداری زندان دارد،
به عنوان “وکیل بند” زندانیان سیاسی را تحت فشار قرار می‌دهد.

بنابر متنی که این زندانی سیاسی در حساب توئیتری خود منتشر کرده است، پیمان صمدی با پوشاندن دوربین‌های سالن حسینیه، جوانان زندانی را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد و علی‌رغم گزارش این اقدامات، مقامات زندان هیچگاه صمدی را مورد بازخواست قرار نداده‌اند.

در ادامه رشته توئیت آقای قشقایی آمده است که فرد متعرض، تیپ سپاهی داشته و عکس‌هایی از قاسم سلیمانی و خامنه‌ای را بر دیوارهای سالن زندان نصب کرده است.

وی مدعی داشتن روابطی با وزارت اطلاعات و حفاظت زندان است و این موضوع را پنهان نمی‌کند.

هچنین در نوشته‌های آقای قشقایی به وعده عملی نشده سال گذشته مقامات برای تفکیک جرائم اشاره شده و وضعیت کنونی بند زندانیان سیاسی، پر از حشرات موذی، موش و با آلودگی بالا توصیف شده است.

رئیس سازمان زندانها، محمدمهدی حاج محمدی، در یک نشت خبری اعلام کرده است، که در مورد ادعای آقای قشقایی، تحقیق و پیگیری خواهد کرد آنچه مددجو حسین قشقائی ادعا کرده است مورد پیگیری واقع شد؛ از ایشان توضیحات تکمیلی و دلایل اثباتی خواسته شد. گفت: شنیده هایم را منتشر کردم…

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید