آزادی شش شهروند بلوچ پس از گذشت دو ماه بازداشت

شش شهروند بلوچ که پیشتر توسط نیروهای سپاه بازداشت شده بودند، این افراد در پی تیراندازی به خودروی هنگ مرزی جکیگور در دوراهی دهستان دستگیر شده بودند، در این درگیری دو تن از مأموران مجروح شده‌ بودند، بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰، شش شهروند بلوچ که در روزهای ۱۲ و ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند؛ از زندان آزاد شدند.

به دنبال اثبات بی‌گناهی، شش شهروند بلوچ پس از گذشت بیش از دو ماه از زمان بازداشت توسط اطلاعات سپاه، از زندان آزاد شدند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی کمپین، مأموران اطلاعات سپاه روز ۱۲ خرداد ماه در محور چابهار_راسک پنج شهروند بلوچ را بازداشت کردند.

هویت این شهروندان محمجان برم، یوسف برم، شهرام برم، یاسین رئیسی و آرش ساربوکی، عنوان شده است. محمجان پس از ۹ روز بازداشت آزاد شده است.

همچنین روز ۱۸ خرداد ماه نیروهای اطلاعات سپاه پس از چهار بار یورش به روستای جکیگور، دو شهروند بلوچ را به نام‌های “میلاد برم” فرزند عبدوک و “عاصف برم” فرزند عبدول بازداشت کرده‌اند.

بازداشت شهروندان روستای جکیگور و یورش  این روستا پس از آن صورت گرفته است که افراد ناشناس به خودروی هنگ مرزی جکیگور در دوراهی دهستان پیشین حمله کرده‌اند و با نیروهای نظامی درگیر شده‌اند. در این درگیری دو تن از مأموران مجروح شده‌اند.

گزارش شده است شهروندان بازداشت‌شده تحت شکنجه قرار گرفته‌اند تا مسئولیت حمله به خودروی هنگ مرزی جکیگور را بر عهده بگیرند.

لازم به ذکر است روز ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰، دو کودک بلوچ به نام‌های “شهزاد برم” فرزند کامران و “امیرحسین ساربوکی” توسط مأموران اطلاعات سپاه در روستای جکیگور بازداشت شدند. این دو کودک پس از ۲۴ ساعت بازداشت آزاد شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید