وخامت حال قادر محمدزاده، در ۲۴مین روز اعتصاب غذا

قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد که از ۲۴ روز پیش در اعتصاب غذا است، در وضعیت بحرانی به سر می‌‎برد، او به عدم موافقت با درخواست مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ قادر محمدزاده شهروند کرد اهل بوکان، که از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است در وضعیت وخیمی قرار دارد.

این زندانی؛ پیشتر با مرخصی وی موافقت شده بود، پس از توقیف سند و مصادره آن دادستان با درخواست مرخصی از اساس مخالفت کرده است.

یکی از نزدیکان این زندانی به کمپین گفت: «وضعیت جسمانی قادر محمد زاده، وخیم و در شرایط بدی به سر می برد. مسئولان زندان و دادستانی مهاباد تا این لحظه به خواسته های آقای محمد زاده بی توجهی کرده اند.»

خانواده محمد زاده به کمپین گفته اند؛ «پیشتر با درخواست مرخصی وی موافقت شده بود اما پس از مصادره وثیقه یک میلیارد تومانی با درخواست وی مخالفت شده است.»

وی ادامه داد: «با مراجعه به دادگاه انقلاب مهاباد، دادستان به ما گفت: آقای محمد زاده محاربه، است و شامل مرخصی و یا آزادی مشروط نخواهد شد.»

آقای محمد زاده، توقیف سند یک میلیاردی، مصادره وثیقه  و عدم موافقت با مرخصیش را دلیل اصلی اعتصابش بیان کرده است.

قادر محمد زاده؛ زندانی سیاسی بند سه زندان مرکزی یزد با گذشت ۱۷ سال حبس، هنوز از اعطای مرخصی محروم بوده است.

قادر محمد زاده؛ زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی یزد در تارخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۸۴ در بوکان بازداشت شد، وی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام« محاربه از طریق عضویت در حزب کومله کردستان ایران» به ۲۰ سال حبس و تبعید به زندان یزد محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید