اعزام به مرخصی اکبر آزاد، از زندان تهران بزرگ

اکبر آزاد، نویسنده و فعال پیشکسوت آذربایجانی محبوس در زندان تهران بزرگ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ اکبر آزاد نویسنده و فعال پیشکسوت آذربایجانی محبوس در زندان «تهران بزرگ» روز پنج‌شنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، به مرخصی اعزام شد.

این فعال سرشناس آذربایجانی ۱۸ مرداد ماه ،۱۴۰۰ پس از حضور در شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان بازداشت و شب پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، طی یک تماس تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به قرنطینه سالن ۶ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ خبر داده بود.

اکبر آزاد، علیرضا فرشی ، بهنام شیخی و حمید منافی در سال ۹۵ ، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ترتیب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان ، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال ملی به ۲سال حبس و ۲سال تبعید تغییر یافت.

اکبر آزاد نویسنده، پژوهشگر، مترجم، عضو‌ کانون‌ نویسندگان‌ ایران و عضو‌ انجمن‌ فرهنگی‌ و‌ ادبی‌ pen clup فرانسه‌ پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل