زهرا زهتاب‌چی با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت

زهرا زهتاب‌چی، زندانی سیاسی، کارشناس جامعه‌شناسی و پژوهشگر علوم اجتماعی، در پی ابتلا به کرونا به مرخصی اعزام شده بود، با پایان دوران مرخصی استعلاجی خود به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زهرا زهتاب‌چی، زندانی سیاسی، کارشناس جامعه‌شناسی و پژوهشگر علوم اجتماعی، روز یکشنبه ۷ شهریو ماه ۱۴۰۰، با پایان دوران مرخصی خود به زندان اوین بازگشت.

امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰، زهرا زهتاب‌چی، زندانی سیاسی، با پایان ایام مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشت.

زهرا زهتاب‌چی در تاریخ ۲۴ مهرماه ۹۲ به همراه همسر و دخترش بازداشت و بعد از تحمل ۱۴ ماه حبس در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

وی در تاریخ ۱۷ آذر ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام «بغی و محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، به ۱۲ سال حبس محکوم شد که این حکم پس از یک سال در دادگاه تجدید نظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

خانم زهتاب‌چی پیشتر نیز سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است. وی در سال ۱۳۸۸ به دنبال یک نظرسنجی برای جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با موضوع نظرسنجی از مردم درباره‌ نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، توسط پلیس امنیت تهران دستگیر شد اما پس از چند روز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید