حجت اله رافعی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد

جلسه رسیدگی به اتهامات حجت اله رافعی، شهروند اهل شهریار، که اخیرا در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود، قاضی ایمان افشاری شش سال حبس را برای او صادر کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حجت اله رافعی، شهروند اهل شهرستان شهریار توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

حجت اله رافعی، شهروند اهل شهرستان شهریار، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز دوشنبه ۸ شهریورماه در پی حضور این شهروند در شعبه مربوطه به وی ابلاغ شده است، حجت اله رافعی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به مجموعا شش سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، کاشت ۴۰ اصله نهال و تنظیم یک پژوهشنامه در خصوص نظام سابق ایران محکوم شده است.

آقای رافعی در اوایل تیرماه امسال، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مدتی بعد از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد، هنوز از اتهامات این شهروند اطلاع دقیقی دردست نیست.

رافعی، بدون اطلاع قبلی از زندان تهران بزرگ به دادگاه احضار شد. او از حضور وکیل در حین جلسه رسیدگی به اتهاماتش محروم بوده و وکیل مدافع این شهروند از برگزاری جلسه دادگاه موکلش اظهار بی اطلاعی کرده است.

آقای رافعی، روز سه شنبه ۱۵ تیرماه، در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی منتقل شد. وی در تاریخ ۲۷ تیرماه، به بند قرنطینه زندان تهران بزرگ انتقال یافت.

حجت اله رافعی، معلم و شهروند اهل روستای فرارت، از توابع بخش مرکزی شهرستان شهریار در استان تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید