آزادی یک شهروند با تودیع وثیقه در مریوان/ احضار مدیر کانال تلگرامی ربط نیوز به پلیس فتا در سردشت

لقمان نیکزاد، شهروند اهل مریوان با پایان دوران بازپرسی با تودیع قرار وثیقه از زندان مریوان آزاد شد، همچنین مدیر کانال تلگرامی «ربط نیوز»، ابوبکر اسماعیلی، در سردشت توسط پلیس فتا احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ لقمان نیکزاد، ۲۵ ساله فرزند محمد و اهل روستای «سردوش»، از توابع مریوان روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰؛ با پایان مراحل بازپرسی تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان مریوان آزاد شد.

نیکزاد، روز یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰، پس از احضار به اداره اطلاعات مریوان بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه امنیتی سنندج منتقل شده بود.

لقمان نیکزاد، پس از پایان دوران بازجویی به زندان مریوان منتقل شد. او در ایام بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.


همچنین در خبری دیگر روز چهارشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۰؛ مدیر تلگرامی «ربط نیوز» با نام ابوبکر اسماعیلی توسط پلیس فتا در سردشت احضار شده است.

این فعال تلگرامی، به دلیل اعتراض به قطعی آب شرب ربط و انتقال آب زاب کوچک به ارومیه به دستور دادستان سردشت به پلیس فتا احضار شده است.

اسماعیلی، پس از چند ساعت بازجویی و اخذ تعهد کتبی آزاد شده همچنین محمد ممندزادە، فعال مدنی و محیط زیست بە دلیل اعتراضش به انتقال آب سد سردشت و کمبود آب آشامیدنی این شهر به پلیس فتا احضار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید