گزارشی از آخرین وضعیت آتنا دائمی در زندان لاکان رشت

آتنا دائمی، زندانی محبوس در زندان لاکان رشت که پیشتر به ناکارآمدی مسئولین زندان معترض شد و از این جهت دست به اعتصاب غذا زده بود. او پس از تحقق خواسته های زندانیان و رسیدگی به وظایف عقب مانده وضعیت زندانیان به اعتصاب خود پایان داد. اما اکنون از تماس با بیرون از زندان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان لاکان رشت، در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰، به ناکارآمدی مسئولین و قطعی مکرر برق اعتصاب کرد او پس از پنج روز در ۲۶ مردادماه، با وعده مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

خانم دائمی، از داخل زندان امکان تماس تلفنی با خانواده اش را ندارد و همین امر باعث نگرانی خانواده و نزدیکان وی شده است.

پدر آتنا می گوید: از شنبه ششم شهریور ماه، ملاقات من و مادر آتنا که به تهران برگشتیم تا به امروز هیچ خبری از آتنا نداریم. هر روز به زندان زنگ میزنم و به ما می گویند که حالش خوب است وما هم باید باور داشته باشیم که حال دخترمون خوبه ؟

مادر آتنا دائمی، حال روز خوشی ندارد و بی‌قراره او می گوید: «تا صدای آتنا را نشنوم نمیتوانم آرام بگیرم، دوباره از من خواسته که به دیدن آتنا برویم فقط چهار روزه آتنا را ندیده و می گوید اگر تلفن داشت حداقل می‌توانستم صدایش را بشنوم و دلم آروم می‌گرفت،»

خانواده آتنا می گویند: «هفت ساله ما تحت فشاریم هفت ساله دوری آتنا ونبودنش در کنارمان را تحمل کردیم، ولی این ظلمی که حکومت بر ما روا داشته و کیلومترها دخترم را از ما دور کرده فقط وفقط شنیدن صدای آتنا می توانست قدری آرامش به ما بدهد که آن هم را از ما گرفتند. امروز کسی حق تماس را از آتنای من سلب کرده که سنش از آتنای من کمتره یا اینکه هم سن آتنای من است و برای خودشیفتگی و پست و مقام و درجه حاضر شده این ظلم را در حق ما اجحاف بکند. اما نمی‌داند با این کارش چه دلهایی را شکسته و چه آهی پشت خود و خانواده اش گذاشته است.

حس مادری یعنی اینکه نمیتونی آرام و قرارداشته باشی تا صدای فرزندت را نشنوی یا نبینیش،»

آنسیه دائمی خواهر آتنا دائمی، با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر گفت؛ «کارت تلفن آتنا را ضبط کردند و حق تماس با ما را هم ازش سلب کرده اند”، بعد از ۶ سال حبس آتنا حدس میزد که این اتفاق بیافتد اما خوشحال بود از اینکه تلفن بقیه وصل میشه و آزادیها از سر گرفته میشه.»

آتنا دائمی، از آذرماه ۹۵ دوره محکومیت خود را در زندان اوین آغاز کرد و سال ۹۷، همراه با گلرخ ابراهیمی آریایی، با گشایش پرونده ای دیگر مواجه و در نهایت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش منابع مطلع: دادگاه برای هردوی آنها مجازات های تکمیلی اتخاذ کرد. دو سال محرومیت در گروه ها و احزاب محکوم شد. این حکم مدتی بعد در مرحله دادگاه تجدید نظر بدون تشکیل جلسه عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا است.

خانم دائمی تیرماه ۹۹، از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او اعمال شده بود توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.

آتنا دائمی نهایتا ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه سال گذشته با پابند و دستبند از زندان اوین خارج و ساعت ۸ شب از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل