گزارشی از تداوم بازداشت مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان در سلولهای انفرادی اوین

مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان، با وجود اینکه کیفر خواست علیه آنها صادر شده است کماکان در سلول انفرادی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان، روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۰، با اتمام دوران بازجویی و ارجاع پرونده به دادگاه هنوز در سلول انفرادی بسر می‌برند.

این شهروندان در تاریخ ۲۳ مردادماه؛ به همراه شماری از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

این افراد پس از تماس نخست در روزهای اول و اطلاع به خانواده تا این لحظه از تماس با خانواده و داشتن وکیل محروم هستند.

وکلا و فعالین مدنی بازداشتی به اتهاماتی از جمله «اداره تشکیلات غیرقانونی» با استناد به ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی متهم شده‌اند.

در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تاریخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰، در تهران تعدادی از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری، بازداشت شدند.

محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت آزاد، و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ ۷ شهریورماه، آزاد شدند.

لازم به یادآوری است: مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان، با وجود اینکه مراحل بازجوی آنها به اتمام رسیده و پرونده آنها جهت برسی به دادگاه ارجاع شده است هنوز در انفرادی اوین بسر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید