انتقال ۴۷ زندانی از اوین به زندان مرکزی تهران بزرگ

۴۷ زندانی جرایم عادی، امروز دوشنبه ۲ شهریورماه، از زندان اوین به زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شدند. گفته شده این اقدام در ادامه انتقال زندانیان به زندان جدید تهران صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این ۴۷ زندانی منتقل شده، از بندهای ۷ و ۸ زندان اوین، همراه با اکیپ کاملا امنیتی، به زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده‌اند.

گفته شده شرایط زندان و محیط زیست زندان مرکزی تهران بزرگ، آمادگی پذیرش این تعداد از زندانیان تازه منتقل شده را ندارد.

یک منیع مطلع از وضعیت این زندان با اسف‌بار خواندن شرایط این زندان به کمپین گفته: “در زندان مرکزی تهران بزرگ، آب و برق در چند نوبت از شبانه‌روز قطع می‌شود و گاز هم وجود ندارد و در شرایط سخت آب و هوایی، هواخوری اجباری در محوطه باز برای زندانیان گذاشته‌اند.”

ماه گذشته بیش از ۵۰۰ زندانی به «زندان مرکزی تهران بزرگ» (فشافویه) منتقل شدند. استفاده از این زندان و نگهداری زندانیان در آن در حالی صورت گرفته  است که این مجتمع در حال حاضر حتی از لحاظ تاسیسات آب مصرفی کامل نشده و در حال ساخت است.

منبع مطلعی از این زندان به کمپین گفته: “بوی تعفن ناشی از سرویس‌های بهداشتی، از سالن‌های فاز ۴ محل نگهداری زندانیانی که به تازگی به این مکان منتقل شده‌اند، به مشام می‌رسد و وضعیت را برای آنان غیر تحمل کرده است.”

گفته شده که مردادماه سال جاری، «عباس آهو نبر» یکی از زندانیان محبوس در «زندان مرکزی تهران بزرگ» در اعتراض به “شرایط نامناسب این زندان و کمبود امکانات” دست به اعتصاب غذا زد که از سوی مامورین و گارد زندان، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و موهای سر او به قصد تنبیه و عبرت زندانیان دیگر تراشیده شد.

این منبع آگاه در خصوص علت اعتراض زندانیان گفته: “هواخوری اجباری و زیر آفتاب ماندن زندانیان از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر، وضعیت بهداشتی اسفبار در دستشویی‌های فاقد شلنگ و آفتابه، قطع مکرر گاز و آب و عدم استفاده از کولر در ساعات اوج گرما، عدم رسیدگی پزشکی و درمانی به خصوص به بیماران خاص و این که هر اعتراضی با فشار به وسیله گارد ویژه زندان سرکوب می‌گردد دلایل اصلی اعتراض رندانیان است. همچنین برای بیش از ۶۰۰ نفری که در آنجا محبوس هستند، فقط ۲۴۰ تخت خواب وجود دارد و بقیه زندانیان در کنار دستشویی‌ها و داخل راهروها استراحت می‌کنند.”

انتقال زندانیان از سایر زندان‌ها به زندان تازه‌ تاسیس «زندان مرکزی تهران بزرگ» (فشافویه) همچنان ادامه دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید