پایان مرخصی و بازگشت گیتی ذوالفقاری و توحید امیر امینی به زندان اوین

گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی و توحید امیر امینی، فعال ترک (آذربایجانی) با پایان دوران مرخصی کوتاه مدت به زندان اوین بازگشتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰؛ با پایان دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت.

خانم ذوالفقاری، پیشتر در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰؛ در پی ابتلا به کرونا به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

بنا به گزارش منابع مطلع: مسئولین زندان پیشتر با اعزام به مرخصی و یا آزادی مشروط این زندانی قبل از ابتلا به بیماری کرونا، علیرغم سپری کردن بیش از یک سوم دوران محکومیت، مخالفت کرده بودند.

لازم به ذکر است که: گیتی ذوالفقاری پیشتر در تاریخ ۵ آبان‌ماه ۹۲ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از ۵۲ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

ذلفقاری، در خردادماه سال ۹۵ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به قصد براندازی»، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

همچنین، توحید امیرامینی، فعال ترک (آذربایجانی) روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. وی در تاریخ ۳۰ مردادماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود.

امیر امینی، در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۷ در جریان فعالیت‌های خیابانی روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

آقای امیر امینی، تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت و نهایتا” مطابق قانون جدید کاهش مجازات به ۵ سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید