بازداشت دستکم ده شهروند در مهاباد توسط نیروهای امنیتی

در پی موشک‌باران نیروهای سپاه پاسداران به مواضع احزاب کردی در اقلیم کردستان دستکم ده شهروند در مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ دستکم ده شهروند روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بنا به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تا این لحظه هویت هشت شهروند به نامهای «آکام سرکانی، محمد سیاقول، شورش کورانی، مختار نبی، رحمان دانزی، محمود یالاچاکی، جلال گامیشانی و فرهاد رحیم‌ملا» احراز شده است.

همزمان با حمله موشکی به مواضع احزاب کردستانی در ارتفاعات مرزی کردستان عراق، نهادهای امنیتی ایران در شهر مهاباد اقدام به بازداشت بیش از ۱۰ شهروند کرده‌اند.

این شهروندان بدون ارائه هرگونه حکم قضایی بازداشت و سپس به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.تا زمان تنظیم این خبر از دلایل بازداشت این شهروندان و اتهامات وارده به آنها هیچ خبری در دست نیست.

به گفته فعلان سیاسی اینگونه بازداشتها در پی بمباران آنسوی مرزها به دلیل اعتراضات گسترده درداخل شهرها انجام پذیرفته است، فعالان سیاسی بر این باورند که احتمال اینکه افراد بازداشتی به «همکاری با احزاب کردی» متهم شوند بسیار است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید