مشهد؛ گزارشی ازآخرین وضعیت عباس واحدیان شاهرودی معلم و فعال مدنی در بازداشتگاه

عباس واحدیان شاهرودی معلم و فعال مدنی، از امضاکنندگان بیانیه ١۴ نفر برای استعفای خامنه‌ای، هنوز در انفرادی وزارت اطلاعات مشهد تحت فشار و بازجویی است او با پرونده جدیدی همچون «اقدام‌ علیه امنیت ملی» رو به رو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰،توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شده است.

همزمان با بازداشت عباس واحدیان شاهرودی در رضوانشهر، ماموران به خانه ایشان در مشهد هجوم برده و ضمن تفتیش منزل، گوشی و لپ تاپ دخترشان هنگامه واحدیان شاهرودی را هم ضبط کرده‌اند.

او پیشتردر روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در پی یورش مأموران امنیتی به منزلش در مشهد بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید. شهلا جهان‌بین، همسر او نیز در همان روز بازداشت شد.

تهدید خانواده دختر آقای واحدیان شاهرودی، هنگامه، به صدای آمریکا گفت:« که مأموران به خواهر خردسال و ۹ ساله‌اش گفتند که پدرت را می‌کشیم و برادر ۲۰ ساله‌اش را به بازداشت تهدید کردند. وی پیش‌تر نیز در ۱۹ مهر ۱۳۹۷ و همچنین شش سال پیش از این، به اتهاماتی سیاسی، بازداشت شده‌بود.

واحدیان شاهرودی به حکم دادگاه انقلاب مشهد، «به اتهام توهین به خمینی و خامنه‌ای، براندازی حکومت جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با رسانه‌های معاند نظام، تشویش اذهان عمومی، تشکیل گروه تلگرامی به قصد نشر اکاذیب و برهم زدن امنیت ملی، اجتماع و ارتباط با گروه‌های معاند نظام»، به حبس طولانی، محکوم شد. ۴۵ روز از محکومیت وی، در سلول انفرادی سپری شد.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه توسط ماموران اداره اطلاعات در رضوانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید