زندان قرچک ورامین؛ زهرا صفایی در پی حمله قلبی به مکانی نامعلوم منتقل شد

زهرا صفایی زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین در پی حمله قلبی به مکانی نامعلوم منتقل شد، خانواده او از وضعیت وی علیرغم حمله قلبی نگران هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زهرا صفایی زندانی سیاسی و محبوس در زندان قرچک ورامین در روز سه شنبه ۱۳شهریور ۱۴۰۰، در پی بروز حمله قلبی به مکانی نامعلوم منتقل شد.

خانم صفایی، پیشتر نیز در پی بروز بیماری، به دستور پزشک زندان و به‌صورت اورژانسی، با دستبند و پابند به بیمارستان ستاری قرچک منتقل شده و بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود.

گفتنی است مسئولان زندان از پاسخگویی به خانواده زهرا صفایی خودداری کرده و بی اطلاعی از وضعیت وی علیرغم حمله قلبی موجب نگرانی خانواده این زندانی سیاسی شده است.

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی در تاریخ پنج اسفندماه ۹۸ توسط  بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل و اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

زهرا صفایی در تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. او در تاریخ  پنج مردادماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش میزان وثیقه به مبلغ سه میلیارد تومان مجددا بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی سیاسی نهایتا در بهمن‌ماه ۱۳۹۹،  توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی» به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته های سیاسی یا اجتماعی محکوم شده بود.

زهرا صفایی طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ زندانی سیاسی بود. وی یک بار دیگر در سال ۱۳۸۵ بازداشت و در سال ۱۳۸۸ به زندان قزوین تبعید شد. پدر زهرا صفایی یکی از بازاریان سرشناس تهران بود که در سال ۱۳۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید