کشته و زخمی شدن چهار کولبر در پی تیراندازی نیروهای مسلح در مناطق مرزی بانه

بر اثر تیراندازی نیروهای مسلح در مناطق مرزی بانه به گروهی از کولبران یک کولبر به نام رسول کریمی و سه کولبر دیگر به نامهای «محمد ، رامیار و شیرزاد، زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شامگاه روز یکشنبه بیست و یکم شهریورماه۱۴۰۰، یک کولبر به نام رسول کریمی، ۳۲ ساله فرزند کریم اهل بانه و سه کولبر دیگر به نام های «محمد و رامیار اهل روستای سبدلو و شیرزاد  اهل درگاشیخان» از توابع شهرستان بانه زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تیراندازی به گروهی از کولبران چهار کشته و زخمی بر جای گذاشت، این کولبران در منطقه ای به نام «سراب» از توابع مناطق مرزی بانه مورد حمله تیراندازی قرار گرفته اند.

این کولبران از فاصله نزدیک و بدون اخطار قبلی هدف تیراندازی قرار گرفتند. رسول کریمی  روز دوشنبه بیست و دوم شهریورماه در بانه به خاک سپرده شد او متاهل و دارای دو فرزند بود.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هر ساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید