اعتصاب غذای مسعود وظیفه زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

مصعود وظیفه زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ به آنچه کارشکنی مسئولین زندان و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم نامید اعتصاب غدا کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مصعود وظیفه(عرشیا) زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، به آنچه عدم رعایت اصل تفکیک جرائم نامید اعتصاب غذا کرده است.

آقای وظیفه با ارسال پیام صوتی از اسارتگاه تهران بزرگ سالن ده ضمن تاکید بر وظایف سازمان زندانها و جداسازی زندانیان با جرائم خطرناک و سیاسی گفته است: من موضوع را رسانه ای کرده ام و بعضی از رسانه‌های ملی در رساندن صدای من دست خوش تبعیض شده و به رسانه‌های میلی تبدیل شده اند.

مسعود وظیفه روز ۱۶بهمن۱۳۹۹ بازداشت شد و با اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های برانداز» روبه‌روست.

اصل پیام در ادامه آمده است….

ما به ندای مردم ایران لبیک گفتیم و تا آخر هستیم…

«اینجانب مسعود وظیفه ملقب به عرشیا، ساکن در اسارتگاه تهران بزرگ سالن ۱۰ از مورخه ۱۳/۶/۱۴۰۰ به دلیل عدم رعایت قوانین زندان‌ها و یا تبعیض بین جرائم سیاسی و جرائم دیگر و اجرای قوانین در بخش‌نامه‌های سازمان مذکور در دو موضوعیت اصلی ماده ۴ آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و تفکیک جرائم زندانیان سیاسی از دیگر جرائم خشن و غیره و سالن‌ها و قرنطینه‌های مربوطه دست به اعتصاب غذا زده‌ام.»

او در ادامه می گوید: «مسئولین زندان تهران بزرگ در صدد رفع این اعتصاب برآمده‌اند، اما ظاهرا قدرتی برای حل این موضوع نداشته و اجرای آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. حال تصمیم بنا شد دگر بار با یاری رسانه‌های فعال در حمایت از فعالین سیاسی و مدنی و زندانیان سیاسی این موضوع نشر و با کمک دوستان و اصحاب رسانه‌های حمایتی پیگیری‌های حقوق بشری و فشار لازم بر این موضوع نهند. با تشکر از تمامی دوستان فعال سیاسی و مدنی و رسانه‌هایی که طی این سال‌های سخت دوشادوش و همراه و هم‌درد ما زندانیان سیاسی بوده‌اند، این اعتصاب در اعتراض به وضع موجود است.»

او در پایان گفت: ما آزاده ایم آزاده میمیریم دست از اعتقاداتمان بر نمی داریم.

مصعود وظیفه (ارشیا)یکشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، اسارتگاه تهران بزرگ سالن ۱۰

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید