سه نوکیش مسیحی در رشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

سه نوکیش مسیحی به نامهای احمد سرپرست، ایوب پوررضازاده و مرتضی حاجب، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  سه نوکیش مسیحی به نامهای احمد سرپرست، ایوب پوررضازاده و مرتضی حاجب، روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی رشت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بازداشت این سه نوکیش مسیحی در رشت در یک کلیسای خانگی صورت گرفته است، ماموران امنیتی ضمن بازداشت، اقدام به بازرسی منزل این شهروندان کرده و شماری از لوازم شخصی آنان از جمله تلفن‌ها همراه، فلش، کتب و جزوات مرتبط با آئین مسیحیت را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

بازداشت آقای سرپرست و آقای پوررضازاده در یک کلیسای خانگی صورت گرفته است. ماموران امنیتی پس از بازداشت اقدام به بازرسی منزل این شهروندان کرده و شماری از لوازم شخصی آنان از جمله تلفن‌ها همراه، فلش، کتب و جزوات مرتبط با آئین مسیحیت را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

گفته می‌شود که بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌اند. به علاوه یکی از بستگان آنان و سایر اعضای این کلیسای خانگی نیز به اداره اطلاعات سپاه رشت احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید