بابک پاکنیا وکیل دادگستری با انتشار توییتی از شرایط ناگوار امیرحسین مرادی خبر داد

بابک پاکنیا وکیل دادگستری با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود خطاب به محسن اژه ای، رئیس قوه قضائیه، از بی توجهی قاضی نسبت به وضعیت وخیم بیماری امیرحسین مرادی انتقاد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ بابک پاکنیا وکیل مدافع  امیر حسین مرادی، با انتشار توییتی خطاب به محسن اژه ای، رئیس قوه قضائیه، از بی توجهی قاضی نسبت به وضعیت وخیم بیماری موکلش انتقاد کرد.

او ضمن انتشار تصویری از پای امیرحسین مرادی که شرایط ناگوار بیماری موکلش را نشان میدهد، در صفحه شخصی خود نوشته است: «امروز فرمودید که اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیفتد مسئولیتش با قاضی است! عرض می کنم بنده برای شما نامه نوشتم که حال مولکم وخیم است و قاضی توجهی نمی کند؛ دفتر شما توجهی نکرد! مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست.»

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان به افزایش بهای بنزین در آبان ۹۸ بودند که اسفند ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

ناصر مرادی، پدر آقای مرادی سال گذشته، به علت «فشارهای زیاد روانی» و «بلاتکلیفی» و «نگرانی از اجرای حکم اعدام» فرزندش خودکشی کرد.

پس از اعتراض‌های گسترده به احکام این سه زندانی که منجر به تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده شد، تاکنون سه بار اعلام شده که دادگاه جدید برگزار می‌شود ولی هر بار دادگاه به دلایلی به تعویق افتاده است.

او روز یک‌شنبه، ۱۳ تیر در توئیتی اعلام کرده است که طبق گفته مادر آقای مرادی، دلیل مشکلات گوارشی او در اوایل هفته گذشته نیز به دلیل کرونا بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید