صدور قرار منع تعقیب وحید ابهری از سوی بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز + سند

وحید ابهری فعال مدنی(آذربایجانی) پس از اخذ آخرین دفاع توسط دادگاه انقلاب و عمومی تبریز با قرار منع تعقیب از سوی هادی شهابی ریاست شعبه روبه‌رو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ دادگاه انقلاب و عمومی تبریز به ریاست بازپرس هادی شهابی قرار منع تعقیب را برای وحید ابهری روز چهارشنبه ۲۴ شهریوماه ۱۴۰۰، صادر کرد.

نزدیکان وحید ابهری فعال مدنی آذربایجانی اطلاع داده اند پس از اخذ آخرین دفاعیات در مورخه ۲۰ شهریورماه، قرار نهایی جلب به دادرسی و منع تعقیب برای اتهام های این فعال آذربایجانی صادر شده است.

این قرار از سوی شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به قضاوت بازپرس هادی شهابی در مورد آقای ابهری با استناد ۲۶۵ از قانون آیین دادرسی کیفری و بند ب ماده ۷۴۳ از قانون مجازات اسلامی مبحث تعزیرات به اتهام «تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی» را با تشخیص بر درست و محرز بودن آن با صدور قرار جلب به دادرسی به دادستانی محول نموده است لیکن، در ارتباط با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» مستندات بزه معنونه را به علت فقدان ادلات کافی با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و به دادستانی جهت تصمیم مقتضی ارجاع نموده است.

وحید ابهری ۳۱ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این منتقل شده بود و در ۲۳ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکری تبریز آزاد گردید.

لازم به ذکر است آقای ابهری سابقه احضار، تهدید و بازداشت در سالهای ۹۵ ، ۹۶ و ۹۸ را نیز در پرونده خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید