ایست قلبی منجر به مرگ یک کولبر در مناطق مرزی هورامان / کشته شدن دو کولبر با شلیک مستقیم توسط نیروهای مسلح در مناطق مرزی بانه و سردشت

یک کولبر در اثر فشار مضاعف در ارتفاعات هورامان ایست قلبی کرد و جان خود را از دست داد. همچنین دو کولبر دیگر در مناطق مرزی بانه و سردشت با شلیک نیروهای هنگ مرزی از فاصله نزدیک مورد تیراندازی قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یک کولبر به نام شوکت قربانی، فرزند عیوض متاهل، دارای سه فرزند و اهل روستای «زاور از توابع نودشه» روز جمعه ۲۶ شهریورماه۱۴۰۰، بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در اینباره به گزارشگر کمپین گفت: «این کولبر در مواجه با نیروهای نظامی در پی فشار ناشی از ترس و اضطراب دچار ایست قلبی شده و چند ساعت بعد بدون مداوا پزشکی جان خود را از دست داده است.»

گفته می‌شود نظامیان مانع امداد رسانی و ورود نیروهای اورژانس به محل حادثه جهت رسیدگی به وضعیت این کولبر شده‌اند.

همچنین، یک کولبر دیگر به نام امید محمدزاده اهل روستای «گرویس» از توابع شهرستان ربط شامگاه شنبه ۲٧ شهریورماه ١۴٠٠، با شلیک نیروهای هنگ مرزی کشته شد.

این کولبر با گروهی دیگر از کولبران در نوار مرزی «دوله‌بی» واقع در ارتفاعات مناطق مرزی سردشت در پی تیراندازی هنگ مرزی با شلیک از فاصله نزدیک کشته شد.

امید محمدزاده ۳۹ ساله، متاهل و دارای سه فرزند دوازده، هفت و پنج ساله است. جسد نامبرده هم‌اکنون در بیمارستان سردشت است و تحویل خانواده ایشان داده نشده است.

لازم به ذکر است که، یک کولبر دیگر به نام محمد امین قادری در مناطق مرزی بانه به ظن حمل کالای قاچاق با شلیک از فاصله نزدیک کشته شده است.

جمهوری اسلامی کمر به کشتن کولبران و مستضعفان در مناطق مرزی کردستان کرده است، هفته ای که گذشت دستکم چهار کولبر کشته و زخمی شده اند، هیچ نهاد امنیتی و یا قضایی پاسخگوی ظلمی که به شهروندان مناطق مرزی روا می دارند نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید