جان باختن سوخت‌بر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در خاش

یک سوختبر بلوچ به نام خداداد شهنوازی (مهیم زهی) در پی تیراندازی نیروهای نظامی در خاش با ضرب گلوله کشته شد، وی بدون اخطار مورد تیراندازی قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع  زندانیان سیاسی و مدنی؛ خداداد شهنوازی (مهیم زهی) شهروند بلوچ اهل بخش پشتکوه در شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان، شامگاه شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۰، در پی تیراندازی نیروهای مسلح با شلیک مستقیم کشته شد.

در این گزارش آمده است، نیروهای نظامی در حوالی فلکه بیمارستان خاش بدون هشدار قبلی خودروی این شهروند را مورد هدف تیراندازی قرار داده که بر اثر اصابت گلوله، وی جان خود را از دست داده است.

جمهوری اسلامی، و بازوهای رسانه‌ای آن سوختبران را «قاچاقچی» بنزین می‌نامند که روزانه ۵ میلیون تا ۷ میلیون لیتر سوخت را از ایران خارج می‌کنند. رقمی که به نظر غیرواقعی می‌رسد، چرا که سهمیه سوخت  بنزین و گازوئیل- تحویلی به این استان برای سال ۱۳۹۸، ۲، ۵ میلیون لیتر در روز اعلام شده بود که حداقل نصف میزان سوختی است که دولت مدعی است از این منطقه قاچاق می‌شود.

با این حال جمهوری اسلامی، کشته‌شدن سوختبران به دست نیروهای امنیتی را نه هدفمند و عامدانه که ناخواسته و برای مقابله با «قاچاق» می‌خواند. سوختبران و بومی‌های بلوچستان و حتی برخی از حکومتی‌ها در منطقه اما این روایت را نادرست می‌دانند و از نهادهای امنیتی خواسته‌اند شلیک به سوختبران را متوقف کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید