اعتصاب غذای باپیر برزه در اعتراض به دخالت وزارت اطلاعات در امور محکومین در زندان نقده

باپیر برزه، زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده که چندی پیش با موافقت مسئولین زندان به رای باز «زندان باز» رفته بود، به دستور وزارت اطلاعات نقده به زندان بسته تبدیل شد، از این‌رو دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ باپیر برزه،  زندانی محبوس در زندان نقده با شکایت وزارت اطلاعات این شهر مبنی بر اینکه نباید این زندانی از خدمات زندان باز استفاده کند، از این‌رو مسئولین زندان رای باز «زندان باز» این زندانی را باطل و به زندان بسته تبدیل کردند.

باپیر برزه، در پی ابطل زندان باز وی و اعتراض به دخالت وزارت اطلاعات در امور محکومین در زندان دست به اعتصاب غذا زد.

در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۷، باپیر برزه به همراه یک شهروند دیگر به نام کیوان نژادرسول، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهرستان از بابت اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» به ترتیب به ۸ ماه و ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این شهروندان همزمان با صدور رأی دادگاه بدوی، با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.اوایل سال ۱۴۰۰، شعبه اول دادگاه تجدیدنظر در ارومیه، درخواست آزادی با پابند الکترونیکی این زندانی سیاسی را رد کرده بود.

باپیر برزه، روز سه‌شنبه یکم مهرماه ۱۳۹۹، برای اجرای حکم، خود را به زندان نقده معرفی نمود.

اوایل سال ۱۴۰۰، شعبه اول دادگاه تجدیدنظر در ارومیه درخواست آزادی با پابند الکترونیکی این زندانی سیاسی را رد کرده بود.

باپیر برزه، روز سه‌شنبه یکم مهرماه ۱۳۹۹، برای اجرای حکم، خود را به زندان نقده معرفی نمود. او در مردادماه همان سال با ارسال پرونده به شعبه هم عرض احکام صادره علیه وی از چهار سال حبس به دو سال و شش ماه حبس کاهش یافت.

زندان باز، زندانی است بدون حفاظت و مأمور مراقب که زندانی مدت محکومیت خود را در آن با اشتغال بکار یا خدمت می‌گذارند و حق خروج از زندان را نداشته و شبها را در نزدیکترین آسایشگاهی که به همین منظور تعیین شده است استراحت می‌نماید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید