صدور حکم شش سال و شش ماه حبس تعزیری برای دو شهروند بهائی ساکن شیراز

سروش آبادی و کیانا شعاعی، شهروندان بهائی ساکن شیراز، توسط دادگاه انقلاب این شهر هر کدام به سه سال و سه ماه، و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سروش آبادی و کیانا شعاعی، شهروندان بهائی ساکن شیراز، در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب این شهر هر یک را به سه سال و سه ماه حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳۱ ماه و ۱۶ روز زندان برای آقای آبادی قابل اجرا خواهد بود. همچنین ۳۰ ماه از دوران محکومیت خانم شعاعی به مدت ۵ سال به حال تعلیق در آمده است.

سروش آبادی و کیانا شعاعی، شهروندان بهائی ساکن شیراز، به حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند.

دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی،  سروش آبادی و کیانا شعاعی را با اتهاماتی همچون «عضویت در گروه‌های معاند نظام به قصد اخلال در امنیت کشور» محکوم کرده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری برای آقای آبادی قابل اجرا خواهد بود. همچنین ۳۰ ماه از دوران محکومیت خانم شعاعی به مدت ۵ سال به حال تعلیق در آمده و وی باید در این مدت به صورت ماهانه خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی کند.

کیانا شعاعی و سروش آبادی در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند. خانم شعاعی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه و آقای آبادی درتاریخ ۱۱ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز آزاد شدند.

مامورین در زمان بازداشت این شهروندان اقدام به بازرسی منزل کرده و تعدادی از لوازم شخصی آنها از جمله کامپیوتر، لپ‌تاپ و تلفن همراه را با خود برده بودند. نهایتا جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم شعاعی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه در این دادگاه برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید