امیرحسین حاتمی شهروند اهل سیروان به طور مشکوکی در زندان تهران بزرگ جان باخت

امیرحسین حاتمی، شهروند اهل شهرستان سیروان، به طور مشکوکی در تهران بزرگ جان خود را از دست داد، او چندی پیش در پی یک نزاع خیابانی دستگیر و به تهران بزرگ منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ امیرحسین حاتمی، ٢٢ ساله اهل شهرستان سیروان از توابع ایلام، روز پنج‌شنبه یکم مهرماه ۱۴۰۰، به طور مشکوکی در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست داد.

خانواده این بازداشتی از تحویل گرفتن جنازه فرزندشان خودداری می کنند، آنها خواستار روشن شدن دلایل مرگ امیرحسین توسط مسئولین مربوطه شده اند.

به گفته یک منبع مطلع، این شهروند بر اثر ضرب و شتم شدید مأموران زندان تهران بزرگ جان باخته و خانواده وی عنوان کردند که تا زمان اعلام رسمی دلیل مرگ فرزندشان، جنازه وی را تحویل نخواهند گرفت.

این منبع مطلع اظهار داشت: امیرحسین حاتمی چند روز پیش به دنبال درگیری با یک شهروند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت و به زندان تهران برزگ منتقل شده بود.

روز شنبه سوم مهرماه، خانواده امیرحسین حاتمی و نزدیکان وی در مقابل زندان تهران بزرگ تجمع و به مرگ وی در این زندان اعتراض کردند.

خانواده حاتمی در این تجمع خواستار پاسخگویی مسئولان در رابطه با مرگ فرزندشان شدند، اما تاکنون مسئولان زندان تهران بزرگ و قوه قضاییه در این‌ رابطه سکوت کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید