محرومیت نسیم شهریاری زواره شهروند بهائی از ادامه تحصیل

نسیم شهریاری زواره، شهروند بهائی ساکن تهران و یکی از شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری، به دلیل بهائی بودن از ادامه تحصیل محروم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نسیم شهریاری زواره، شهروند بهائی ساکن تهران و یکی از شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۰، به دلیل بهائی بودن از تحصیل محروم شد.

خانم شهریاری که در کنکور سراسری امسال شرکت کرده بود، پس از مراجعه به سامانه سازمان سنجش جهت پیگیری وضعیت قبولی خود، در این سامانه با پیفام «مردود» مواجه و از ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل محروم شده است.

گفته می شود شماری دیگر از شهروندان بهائی شرکت کننده در کنکور سراسری سال جاری نیز در این سامانه با پیغام «مردود» و یا «مردود به صلاحیت» مواجه شده اند.

به گفته یک منبع مطلع؛ «زمانیکه خانم شهریاری جهت پیگیری این موضوع با پشتیبانی تماس گرفته است، به او گفته شده که وزارت اطلاعات در خصوص وی اعلام سابقه کرده است. همچنین سوالاتی در خصوص اعتقادات وی و خانواده‌اش از او پرسیده شده و در پاسخ به سوال وی مبنی بر اینکه «چگونه می توانم این موضوع را پیگیری کنم»، به او گفته شده «اگر اصرار دارید که بهائی هستید احتمالا اصلا مشکلتان حل نمی شود.»

نسیم شهریاری شهروند بهائی ساکن تهران و متولد ۱۳۸۲ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید