تبعید محبوبه رضایی زندانی سیاسی از زندان بوشهر به زندان عادل آباد شیراز

محبوبه رضایی، زندانی سیاسی، پس از انتشار فایل صوتی و افشاگری وی در خصوص خشونت و پیشنهاد “صیغه” به زندانیان او را به “سلول انفرادی” منتقل و سپس وی را مجبور به انتقال به زندان عادل آباد شیراز نمودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  محبوبه رضایی زندانی سیاسی، طی هفته گذشته از زندان بوشهر به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است. این زندانی مجبور به امضاء درخواست انتقالی شده است.

یک منبع مطلع در این باره گفتنه است: « پس از انتشار فایل صوتی و افشاگری محبوبه در خصوص “خشونت” و پیشنهاد “صیغه” به زندانیان در هفته‌های گذشته، زندانیان متهم به جرائم عمومی با تحریک مسئولان او را مورد آزار و “ضرب و شتم” قرار دادند. نهایتا خانم رضایی به سلول انفرادی منتقل شد. مسئولان ساعت چهار صبح به سلول او رفته و با تهدید او را مجبور به امضای درخواست انتقال به زندان عادل آباد کردند.»

در ادامه این منبع گفته است: « خانم رضایی توسط شورای طبقه بندی به مدت ۶ ماه از مرخصی و سایر مزایا محروم شده است.

محبوبه رضایی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

خانم رضایی پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی پنج سال آن قابل اجرا بود. این حکم در مرحله تجدیدنظر به دو سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. با این حال هم اکنون در پرینت زندان خانم رضایی میزان محکومیت پنج سال ذکر شده است.

 

خانم رضایی نهایتا در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۹ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان بوشهر منتقل شد. این زندانی سیاسی تیرماه امسال به همراه سپیده قلیان توسط زندانیان متهم به جرائم خشن در مقابل مسئولان زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید