علی طیبی توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت شد

علی طیبی، شهروند اهل بهبهان و یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات تیرماه ۱۴۰۰، خوزستان، توسط افراد لباس شخصی بدون مجوز قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ علی طیبی، شهروند اهل بهبهان و یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات تیرماه خوزستان روز شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نیروهای امنیتی پس از بازداشت وی در شهرک صنعتی بهبهان، اقدام به کنترل صفحه او در اینستاگرام و انتشار عکس‌های این شهروند پس از بازداشت کرده‌اند.

بازداشت آقای طیبی در خصوص اعتراضات تیرماه امسال در بهبهان صورت گرفته و گفته می‌شود که او پس از آغاز موج بازداشت اهالی روستای کردستان بزرگ برای جلوگیری از دستگیری از بازگشت به خانه اجتناب کرده بود.

به گفته یک منبع مطلع اغلب شهروندان و اهالی این روستا که در جریان این اعتراضات بازداشت شده بودند، کشاورز بوده و به دلیل سوء مدیریت منابع آبی با مشکل مواجه شده‌اند. پیشتر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از تاخیر کشت پاییزی در این استان در پی کاهش ذخایر آب در سدهای بالادست خبر داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید