مادر آتنا دائمی: دخترم مشکوک به بیماری ام اس است؛ از مسوولان می خواهم فرزندم را آزاد کنند

مادر «آتنا دائمی»، فعال مدنی ۲۷ ساله ای که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است می گوید فرزندش مشکوگ به ابتلا به بیماری «ام.اس» است و از مسوولان قضایی کشور آزادی فرزندش را می‌خواهد. او در ادامه می گوید به تازگی پرونده دخترش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست «قاضی زرگر» جهت رسیدگی مجدد ارجاع داده شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در گفتگویی با «معصومه نعمتی» مادر این فعال مدنی درخصوص وضعیت جسمی فرزندش «آتنا دائمی» گفته: «آتنا از اول بازداشتش سردردهای مداوم پیدا کرد طوری که خوابش نمی برد و فقط با قرص های آرام بخش می توانست بخوابد. پس از آن ضعف بینایی هم پیدا کرد. الان می گوید چشم هایش یکباره سیاه می شود و ضعف بدنی شدید دارد و فراموشی هم گرفته است. پزشک اوین گفته که اینها علائم بیماری ام.اس است.»
«معصومه نعمتی» در ادامه گفتگو می گوید: “پزشک اوین تشخیص داده که آتنا حتما باید ام آر آی شود و توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شود. ما درخواست برای اعزام به بیمارستان دادیم که دادستانی موافقت کرد و الان دنبال کارهای اداری او برای اعزامش به بیمارستان هستیم.”
«آتنا دائمی»، زندانی ۲۷ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، روز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دادگاه او روز ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» برگزار شد. او به اتهام “اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی بر ضد کشور” ، “توهین به رهبری و مقدسات” و “اختفای ادله جرم” مجموعا به ۱۴ سال حبس محکوم شد. قاضی برای هر کدام از اتهامات اشد مجازات را برای این فعال مدنی در نظرگرفته است.
مادر «آتنا دائمی» با اظهار اینکه امیدوار است تشخیص بیماری «ام.اس» اشتباه باشد به کمپین گفت: «درخواستم از مقامات قضایی کشور آزادی فرزندم است. او کاری نکرده که ۱۴ سال حبس بگیرد. او تازه ۲۷ سالش است و از ناراحتی در زندان دچار بیماری شده، چطور اینهمه سال را در زندان تاب بیاورد؟ یازده ماه از زندانی شدن او می گذرد بدون اینکه حتی یک روز به او مرخصی بدهند. می گویند چون حکمش هنوز قطعی نشده نمی توانند مرخصی بدهند. معلوم هم نیست کی حکم قطعی می شود.»
«معصومه نعمتی» همچنین با اظهار اینکه بعضی سایت ها از مبتلا بودن فرزندش به سرطان سینه نوشته اند، گفته: «بعضی سایت ها نوشته اند که آتنا سرطان سینه دارد اما این خبر اشتباه است. او ماه پیش دچار مشکلاتی شده بود که او را از زندان به متخصص زنان و غدد منتقل کردند و بعد مشخص شد که مشکلات هورمونی باعث اختلالاتی در بدن او شده است اما خدا را شکر آتنا سرطان ندارد.»
مادر «آتنا دائمی» پیش تردر گفتگویی با همین کمپین در خرداد ماه ۱۳۹۴ گفته بود: «آتنا خودش می گوید که هیچ علم سیاسی ندارد که زندانی سیاسی تلقی شود. او نه عضو حزب و گروهی بوده و نه فعالیت سیاسی داشته است. دخترم مجرم نیست که ۱۴ سال یا ۷ سال یا هر چقدر دیگر در زندان بماند. او الان ۲۷ سالش است با یک روحیه بد. چقدر دیگر باید در زندان بماند. من درخواست آزادی او را دارم. اگر با عدل به پرونده اش رسیدگی شود حتی یک روز بیشتر هم نباید در زندان بماند.»
یک منبع آگاه نیز در خصوص مستندات اتهامات خانم دائمی گفته بود: «به دلیل بعضی از جوک ها و آهنگ هایی از شاهین نجفی که در موبایلش پیدا کردند متهم به توهین به رهبری و مقدسات شد. غیر از اینها آتنا هیچ کار دیگری در رابطه این دو اتهام نکرده و بارها هم عذرخواهی کرده و گفته که اصلا قصد توهین نداشته است.»
این منبع همچنین گفته بود نوشته های فیسبوکی، محتوای موبایل شخصی، شرکت در تجمعات اعتراضی علیه حکم اعدام و تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت کودکان کوبانی مواردی است که باعث اتهامات او شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید