مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد

مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی، از زندان تهران بزرگ با تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی، محبوس در زندان تهران بزرگ که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خودمی‌باشد روز چهارشنبه چهاردهم مهرماه ۱۴۰۰، به مرخصی اعزام شد.

این زندانی سیاسی، که در حال سپری نمودن دوران محومیت یک ساله است به مرخصی استعلاجی پنج روزه اعزام شده است.

این شهروند در تاریخ ۲۸ شهریور ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آقای رئیسی یگانه،  پس از ۳۱ روز بازداشت با پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۱۷ روز نگهداری در بند عمومی با تودیع قرار وثیقه« ۲۰۰ میلیون» تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این زندانی سیاسی، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات اسلام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی احمد زرگر تهران عینا تایید شد.

وی در سال ۹۵ نیز بازداشت و توسط دادگاه انقلاب خوزستان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد که این حکم با قطعی شدن حکم جدید لازم الاجرا شده است.

آقای رئیسی یگانه نهایتا در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و برای تحمل مدت محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل