تهدید به شکنجه و تبعید سهیل عربی و بهنام موسیوند در پی امتناع از حضور در دادگاه

سهیل عربی و بهنام موسیوند، محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در حال سپری نمودن  دوران محکومیت خود هستند با پرونده سازی مسئولین زندان به دادگاه احضار شدند، این دو زندانی از حضور در دادگاه امتناع کرده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سهیل عربی و بهنام موسیوند، که در حال سپری نمودن  دوران محکومیت خود هستند، صبح روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰، از زندان رجایی شهر کرج به دادگاه احضار شده اند.

این دو زندانی؛ پس از اینکه از رفتن به دادگاه خودداری کردند، «ولی الله محمدی» نایب رئیس زندان آنها را به شکنجه و تبعید تهدید کرده است.

سهیل عربی که به دلیل پاره شدن رباط صلیبی پایش و دچار شدن به بیماری ترومای بلانت در اثر شکنجه و ضربه های بازپرسان رژیم به بیضه هایش همچنان از درمان محروم است.

اتهامات مطروحه علیه این دو زندانی در این پرونده «اخلال در نظم زندان و توهین به رهبری» عنوان شده است. به گفته یک منبع مطلع سهیل عربی و بهنام موسیوند صبح همان روز به صورت آنلاین مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

آقای عربی اخیرا در پرونده ای دیگر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری، جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و الزام حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شد جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای عربی در تاریخ ۶ مردادماه در این شعبه برگزار شده بود.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای موسیوند در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ با تودیع قرار از زندان آزاد شد.

بهنام موسیوند شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»برای وی قابل اجرا است. آقای موسیوند نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه سال گذشته پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۹ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید