ضرب و شتم زندانیان سیاسی توسط زندانیان جرائم خشن در زندان تهران بزرگ

شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که بدون رعایت شدن اصل تفکیک جرائم در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود هستند توسط تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شماری از زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ که بدون اجرای اصل تفکیک جرائم در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، روز جمعه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۰، توسط تعدادی از زندانیان با جرائم خشن به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و راهی بهداری زندان شده‌اند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اسامی زندانیان آسیب دیده را به این شرح اعلام می‌کند. شاپور احسانی راد، پویا قبادی، اسماعیل گرامی، اکبر باقری و اکبر شیرازی، این افراد به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ پیش از این، در دیدارهای صورت گرفته با مسئولان زندان، از عدم اجرای اصل تفکیک جرائم انتقاد کرده و خواهان انتقال به بندهای دیگر شده بودند.

شاپور احسانی راد، فعال کارگری دوران محکومیت شش ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. آقای احسانی راد علیرغم حال نامساعد جسمی و درد در ناحیه کمر از اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

پویا قبادی، زندانی سیاسی دوران محکومیت پنج ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. جلسه دادگاه رسیدگی به بخش دوم پرونده این شهروند اواخر مرداد امسال از بابت اتهام «محاربه» در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

اسماعیل گرامی، فعال کارگری نیز چندی پیش توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به پنج سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

اکبر باقری در تابستان ۹۷ توسط دادگاه انقلاب تهران به جمعا نه سال حبس محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر نیز عیناً تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید