اعزام به مرخصی مرجان داوری، محقق و مترجم محبوس در زندان قرچک ورامین

مرجان داوری، محقق و مترجم محبوس در زندان قرچک ورامین، که در حال سپری نمودن محکومیت بیست و پنج ساله خود در این زندان می باشد به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع زندانیان سیاسی و مدنی؛ مرجان داوری، محقق و مترجم محبوس در زندان قرچک ورامین، با تودیع قرار وثیقه سنگین «دو میلیارد» تومانی به مرخصی کوتا مدت اعزام شد.

مرجان داوری، در مهرماه ۱۳۹۴همزمان با تعطیلی و بازداشت مسئولان مطالعات و تحقیقات متافیزیک راه معرفت ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به «اتهام افساد فی الارض، رابطه نامشروع، اجتماع و تبانی علیه نظام و عضویت در فرقه عرفانی اکنکار» به همراه کریم زرگر، دیگر متهم پرونده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود.

پیشتر در ارتباط با جنبش نوپدید عرفانی «اکنکار» به اعدام محکوم شده و نهایتا از این اتهامات تبرئه شده بود از بابت اتهامات دیگری به حبس محکوم شده و از مهرماه ۹۴ بدون مرخصی در زندان به سر برده است.

در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۸ با ممانعت مسئولان از حضور خانم داوری در مراسم خاکسپاری پدرش جلوگیری شد. مرجان داوری از حدود سه هفته قبل از فوت پدرش به دلیل قطع امید پزشکان و شرایط جسمی نامساعد وی درخواست اعزام به مرخصی کوتاه مدت داده بود که علیرغم تامین وثیقه دو میلیارد تومانی از مرخصی و آخرین دیدار با پدر خود نیز محروم ماند.

براساس حکمی که بهمن ماه ۹۸ توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران صادر شد، خانم داوری از بابت اتهام «معاونت در ارتکاب سه فقره زنای در حکم عنف» به ۷۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۵ سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود. مرجان داوری پیش از این در خصوص پرونده دیگری به اعدام محکوم شده بود که نهایتا توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی شهمیرزادی از اعدام تبرئه و حکم برائت وی صادر شد.

گفتنی است؛ در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال ۹۶ کریم زرگر، رئیس سابق دانشکده صدا و سیما که به همراه مرجان داوری در ارتباط با تبلیغ و ترویج جنبش نوپدید عرفانی «اکنکار» به اتهاماتی از جمله «فساد فی الارض» به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

لازم به یادآوری است مرجان داوری (چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در تهران) تحصیلات ابتدایی را در انگلستان و در بازگشت به ایران، در مدرسه بین المللی تیزهوشان پارتیان به اتمام رساند. در سیزده سالگی موفق به اخذ دیپلم ترجمه زبان انگلیسی شد. تحصیلات دانشگاهی را با رتبه دو رقمی وارد دانشگاه هنر الزهرا در رشته گرافیک و نقاشی و همچنین تحقیق و ترجمه در زمینه علوم باطنی و هستی شناسی مشرق و مغرب زمین ادامه داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید