انتقال محمد داوری از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان عادل آباد شیراز

محمد داوری فعال کارگری که از زندان عادل آباد به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بود پس سی و سه روز انفرادی به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محمد داوری فعال کارگری، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود بود، در تاریخ هیجدهم شهریور ماه ۱۴۰۰، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات «پلاک۱۰۰» منتقل و سه‌شنبه ۲۰ مهرماه پس از ۳۳ روز، از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به بند امنیتی زندان عادل آباد بازگردانده شد.

این فعال کارگری، درایام بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات، علیرغم تامین قرار کفالت، خانواده و وکیل مدافع آقای داوری از مصادیق اتهامات جدید و محل نگهداری وی اطلاعی نداشتند، همین امر موجب افزایش نگرانی خانواده او شده بود.

ساعاتی پس از انتقال این فعال مدنی از زندان عادل آباد کارت تلفن وی نیز مسدود شده بود. به گفته یک منبع مطلع، صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه، مسئولان زندان عادل آباد شیراز از صدور نامه انتقال محمد داوری به این بازداشتگاه خبر داده بودند.

مسئولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات قبل از منتقل کردن وی به انفرادی، به آقای داوری گفته بودند که؛ در صورت مطالعه و دادن آزمون در موسسات آموزشی مورد تایید وزارت اطلاعات در خصوص کتاب‌های مرتضی مطهری و عبدالحمید دیالمه به صورت زود هنگام از زندان آزاد خواهد شد. اما پس از مخالفت «محمد داوری»، با خواندن این کتاب‌ها از آزادی زود هنگام او ممانعت شد. و پرونده ای جدید نیز برای او گشوده شد.

محمد داوری، پیشتر در تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۸؛ توسط ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز «پلاک ۱۰۰»، منتقل شد. پس از بازداشت منزل شخصی آقای داوری نیز مورد تفتیش ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت و وسایل شخصی، کتاب‌ها و دست نوشته‌های وی ضبط شد.

آقای داوری، پس از چند مرحله بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تاریخ ۲۱ دی ۹۸ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

او نهایتا در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

محمد داوری فروردین ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهام «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام»، به هفت سال و شش ماه حبس «به دلیل تکرار جرم، اشد به علاوه نصف»، و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، به یک سال حبس و در مجموع به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

شهریورماه سال گذشته این محکومیت توسط شعبه یکم دادگاه تجدیدنظر استان فارس به سه سال و نه ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال و نه ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام» برای وی قابل اجرا است.

محمد داوری در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بازداشتگاه مرکزی شیراز منتقل شد. وی مدتی بعد به بند سیاسی زندان عادل آباد شیراز انتقال یافت.

محمد داوری، متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک کارشناسی عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز است.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی را دارد. از این موارد می‌توان به بازداشت آقای داوری در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ و پیش از آن در زمان درگذشت هاشمی رفسنجانی به دلیل پایین کشیدن بنر وی از سطح شهر یاسوج اشاره کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید