پرونده سازی جدید علیه زندانی سیاسی رضا محمدحسینی /  تفهیم اتهام آنلاین توسط شعبه یکم دادیاری دادگاه انقلاب کرج

رضا محمدحسینی زندانی سیاسی، محبوس در زندان رجایی شهر کرج، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می باشد، در پرونده ای جدید، که علیه وی گشوده شده است به صورت آنلاین تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضا محمدحسینی زندانی سیاسی، روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰، توسط دادیاری شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج، به صورت آنلاین تفهیم اتهام شد.

تفهیم اتهام آقای محمدحسینی درپی مثبت اعلام شدن تست کرونای وی در تاریخ ۸ مهرماه، به قرنطینه این زندان  همراه با مهدی مسکین نواز، سهیل عربی و بهنام موسیوند دیگر متهمان این پرونده هستند که از حضور در جلسه امتناع کرده بودند.

در جریان این جلسه آقای محمدحسینی از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای او صادر شده است.

رضا محمدحسینی در اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد.

وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، خروج غیرقانونی از مرز، ورود غیرمجاز به داخل کشور، تمرد از دستور ماموران» در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم خردادماه ۹۹ در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی هفت سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای وی قابل اجرا است.

آقای محمدحسینی که اواسط مردادماه ۱۳۹۹،از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، در تاریخ ششم مهرماه سال گذشته از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی هادی صمدپور به اتهام «توهین به مامور در حین انجام وظیفه» مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

این پرونده با شکایت رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین، علی صالحی گراعایی علیه وی گشوده شده بود. وی نهایتا توسط شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری دو تهران به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای محمدحسینی در خصوص پرونده‌ای دیگر در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد. اتهام وی در این پرونده “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده بود.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید