آزادی سه شهروند با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج  و مهاباد

سه شهروند کرد به نامهای بهروز عزیزی، کاوه سلیمان‌پور و امید سرافراز، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در سنندج و مهاباد بازداشت شده بودند، طی روزهای اخیر با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از بازداشتگاه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ بهروز عزیزی ۴٠ ساله فرزند محمد صالح اهل روستای «میراو» از توابع منطقه ژاورود سنندج، با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه آزاد شد.

بهروز عزیزی روز دوشنبه پانزدهم شهریورماە ۱۴۰۰، به همراه یک شهروند دیگر به نام  رسول عزیزیان ۵٠ ساله فرزند محمد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل شده بود.

همچنین در گزارشی دیگر روز یکشنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۰، یک شهروند به نام امید سرافراز اهل شهرستان دیواندره با تودیع قرار وثیقه  «۸۰۰» میلیون تومانی به صورت موقت از بازداشتگاه آزاد شد.

امید سرافراز که روز دوشنبه هجدهم مردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، متهم به « همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» شده است.

از سوی دیگر روز سه‌شنبه بیستم مهرماه ۱۴۰۰، یک شهروند کُرد به نام کاوه سلیمان‌پور اهل روستای «خورخوره» از توابع مهاباد با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شد.

آقای سلیمان‌پور پس از اتمام مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان مهاباد منتقل شده بود.

کاوه سلیمان‌پور، روز یکشنبه دهم مردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در مغازه‌اش در مهاباد بازداشت و وی را برای بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل کرده بودند.

این افراد بدون ارایه حکم قضایی بازداشت شده اند. شهروندان بازداشتی از دست رسی به وکیل و ارتباط با خانواده خود در حین بازجویی و بازداشت محروم بوده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید