زخمی شدن دو کولبر در مناطق مرزی بانه و نوسود

همزمان در مناطق مرزی بانه و نوسود دو کولبر در پی تیراندازی هنگ مرزی زخمی شدند، گفته شده، کولبر زخمی در بانه توسط اسلحه «ته‌پر» زخمی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سرکوت میرزایی، روز شنبه بیست و پنجم مهرماە ۱۴۰۰، توسط نیروهای هنگ مرزی مستقر در مناطق مرزی بانه به ظن حمل کالای قاچاق به شدت زخمی شد.

گزارشات رسیده حاکی از آن است: همان روز در مناطق مرزی نوسود نیز به گروهی از کولبران آتش گشودند که در نهایت یک کولبر زخمی شد. هنوز از هویت این کولبراطلاعی در دست نیست.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت:« کولبری که در تیراندازی مناطق مرزی بانه زخمی شده است توسط اسلحه «ته‌پر» زخمی شده است.

این کولبران به ظن حمل کالای قاچاق مورد تیراندازی قرار گرفته اند. کولبران زخمی توسط دیگر کولبران به مناطق درمانی منتقل شده اند.

این در حالی است که ژیان علپور، اهل روستای «بیژوی» روز پنج‌شنبه بیست و دوم مهرماه ۱۴۰۰، در پی تیرانداز هنگ مرزی سردشت کشته شد.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید