پس از گذشت سه هفته از زمان آزادی؛ رسول بداقی همچنان در انفرادی اوین

در حالیکه بیش از ۲۰ روز از پایان ۶ سال حبس رسول بداقی می گذرد، این فعال صنفی معلمان و عضو کانون صنفی تهران بدون حتی یک روز مرخصی همچنان در زندان به سر می برد.

رسول بداقی _kampain.info
عکسی از رسول بداقی در زندان رجایی شهر

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پایگاه اطلاع رسانی «حقوق معلم و کارگر» گزارش داده که به گفته ی همسر «رسول بداقی» در ملاقات اخیر، پرونده جدید وی با اتهام اخلال در امنیت نظام به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده و زیر نظر «قاضی مقیسه» رسیدگی می شود و با وجود مراجعات مکرر خانواده این معلم زندانی جهت تعیین تکلیف شرایط وی و درخواست قانونی آزادی برای او، قاضی پرونده قول رسیدگی را طی ۱۵ روز آینده داده است.
بنابر اظهارات همسر این فعال صنفی، با وجود تدوام انفرادی طی ۴ ماه گذشته و شرایط بلاتکلیفی، وضعیت روحی «رسول بداقی» خوب است.
«رسول بداقی» عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران در شهریور سال ۸۸ بازداشت و پس از چندین ماه، محاکمه و به شش سال زندان محکوم شد. وی از ابتدای بازداشت تاکنون نتوانسته از حق مرخصی استفاده کند. این زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر گذراند، ۴ ماه پیش بدون ارائه توضیحی به سلول انفرادی در زندان اوین منتقل شده است.
این فعال صنفی معلمان در طول سال های زندان با عناوین مختلف تحت فشار قرار داشت و در ادامه همین فشارها بود که حکم اخراجش از آموزش و پرورش در زندان به وی ابلاغ شد. علت اخراج در این حکم، غیبت، حضور در گردهمایی‌های اعتراضی فرهنگیان، فعالیت علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است.
برگرفته از تارنمای «حقوق معلم و کارگر»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید