اجرای حکم اعدام سه زندانی به اتهام «مواد مخدر و اسلحه» در زندان زنجان

حکم سه زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر و اسلحه» که در یک پرونده به اعدام محکوم شده بودند، در زندان زنجان اجرا شد. این افراد سال ۹۷، به اتهام حمل یک تن و پانصد کیلو مواد مخدر«شیشه» و اسلحه به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز چهارشنبه بیست و یکم مهر ماه ۱۴۰۰، حکم اعدام سه مرد در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد. هویت این سه زندانی که در یک پرونده با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، حامد جعفرزاده، ۴۱ ساله، سهیل حجت‌فر، ۳۹ ساله و یونس (نام خانوادگی نامعلوم)؛ همگی اهل بناب احراز شده است.

یک منبع مطلع در اینباره به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «این سه زندانی در یک پرونده مشترک در سال ۹۷ به اتهام حمل یک تن و پانصد کیلو مواد مخدر از نوع شیشه و ۶۵ قبضه اسلحه کلاشینکف و کلت کمری بازداشت و به اعدام محکوم شدند.»

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۹۲ زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید