سعید متین پور آزاد شد + عکس

Saeid Matin Pour _Kampain.info
Saeid Matien Pour   Atiyeh Taheri_Kampain.info
«سعید متین پور» روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی روز گذشته چهارشنبه ۴ شهریورماه با اعمال ماده ۱۳۴ و پایان محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تارنمای «اویان نیوز» با انتشار خبر آزادی این روزنامه نگار نوشته” «سعید متین‌ پور»، چهارم خرداد ماه ۱۳۸۶ در زنجان بازداشت و پس از تحمل ۲۷۸ روز بازداشت موقت٬ در هشتم اسفند ۱۳۸۷ به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
این روزنامه‌ نگار طی جلسه‌ای غیر علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابولقاسم صلواتی» محاکمه و به اتهام ارتباط با بیگانگان به هفت سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک‌ سال حبس و در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر تهران نیز آذر ماه ۱۳۸۷ حکم هشت سال زندان این فعال آذربایجانی را تایید کرد.
«سعید متین پور» در فوریه سال ۲۰۰۷ نیز، به علت شرکت در تظاهرات صلح آمیز در زنجان به مناسبت «روز جهانی زبان مادری» که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود، به مدت ۱۰ روز در بازداشت به سر برده است.
«متین‌پور» فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیات تحریریه هفته نامه‌های «یارپاق»، «موج بیداری» و وبلاگ نویس و فعال مدنی است که به خاطر سفر به ترکیه و ارتباط با بیگانگان با این اتهامات روبرو شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید