عثمان اسماعیلی فعال کارگری، توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت شد

عثمان اسماعیلی  فعال کارگری اهل شهرستان سقز، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.او پس یک شب بازداشت در سقز به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عثمان اسماعیلی  فعال کارگری روز چهارشنبە بیست و هشتم مهرماە ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شد.او پنج‌شنبه به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای صالحی، «نیروهای لباس شخصی و امنیتی از صبح روز بازداشت وی  محل کار و زندگی عثمان اسماعیلی را تحت کنترل داشتند.»

تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه عثمان اسماعیلی اطلاعی در دسترس نیست.

سابقه زندانی و بازداشت این فعال کارگری

دادگاه انقلاب سقز دی ماه ۱۳۹۷، آقای اسماعیلی را بابت اتهام «فعالیت تبلیغی نظام از طریق برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی با رسانه‌ها» به سه ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

این فعال کارگری در تاریخ  ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ پس از سپری کردن ۲ ماه حبس تعزیری، آزاد شد.

او در اجتماع روز جهانی کارگر، اول ماه مه برابر با ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، در سقز مجددا بازداشت شد.

آقای اسماعیلی، همچنین در تاریخ ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۹۷، پس از صدور وثیقه ۳۲ میلیون تومانی، به بند سلامت زندان سقز منتقل شد .

او روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد شد.

این فعال کارگری اهل سقز، پیش‌تر در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۶، برای سپری کردن ۲ ماه حبس تعزیری، خود را به اجرای احکام زندان مرکزی سقز معرفی کرده بود.

با احتساب مدت ۱۲ روز بازداشت قبلی و با پایان یافتن دوران محکومیت، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷، از زندان سقز آزاد شده بود.

این فعال کارگری، در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، در شهر سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد ه بود.

او بعد از ۱۲ روز بازداشت در سلول انفرادی با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

آقای اسماعیلی همچنین در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۴، به اتهام «شرکت در مراسم روز جهانی کارگر» در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز محاکمه و به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این حکم پس از بررسی در دادگاه تجدید استان به تحمل دو ماه حبس در زندان سقز کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید